De lystige koner – teater

Tønder Kulturhus Ribelandevej 39, Tønder

En løssluppen komedie Af William Shakespeare. Producent: Folketeatret

Kvinderne fører an i løjerne, for de vil ha´ deres vilje, og alle bedrager alle i De lystige koner, som er kommet hænderne på instruktør Frede Guldbrandsen, der sidste sæson stod bag succeskomedien Jean de France.

Nu kan du opleve en perlerække af skønne, uartige og sjove skuespillere I mange forskellige roller.

Mette Horn og Camilla Bendix spiller fruerne Fjord og Pagh: et par lystige borgerkoner I deres bedste alder. De formelig strutter af liv og lyst mens deres ægtemænd, spillet af Jesper Asholt og Kristian Halken, er en smule vindtørre. Så da den adelige levemand Falstaff, I Tom Jens skikkelse, gør kur til dem begge på en gang, kribler det I dem. Falstaff er godt nok bade afdanket og forarmet, men har stadig en vis charme I behold, som han selv nærer stor tiltro til.

130 kr – 265 kr