Kulturbazar – koncert m. Maher Mahmoud og Art Ensemble Syd

Tønder Kulturhus Ribelandevej 39, Tønder

Denne lørdag er der Kulturbazar i Schweizerhallen. En række foreninger og frivillige har boder i foyeren og i salen er der koncert kl. 14 med Maher Mahmoud og Art Ensemble Syd. Vær med til en dag hvor dansk og mellemøstlig kultur mødes - både musikalsk og ved boderne i bazaren..

Om koncerten:

Art Ensemble Syd har inviteret den syriske oud-spiller og komponist Maher Mahmoud til en gensidig udforskning af musikalske kulturer.
Maher Mahmoud og Art Ensemble Syd går på musikalsk opdagelse i hinandens musiktraditioner og sammen genfortolker de deres forskellige musikalske ophav.
En række danske og nordiske folkesange bliver genfortolket i en arabisk tone på en bund af aktuel jazz. Syriske folkesange og Maher Mahmouds egne kompositioner bliver omformede og præget af en nordisk tone.