Tønder Festival Circle: FOLK SPOT // DELGRES // MCGOLDRICK, MCCUSKER & DOYLE

august 27, 2021 Kl. 18:00

Tønder Festival Circle: FOLK SPOT // DELGRES // MCGOLDRICK, MCCUSKER & DOYLE

august 27, 2021 Kl. 18:00

Tønder Festival Circle præsenterer: koncertrække på Schweizerhalle – Tønder Kulturhus. Vær med til at slå ring om Tønder Festival i perioden 20. – 29. august.

UDSOLGT

Aftenens program består af Folk Spot, Delgres og Michael McGoldrick, John McCusker & John Doyle

Folk Spot Denmark 2021 (DK)

Folk Spot Danmark har siden 2012 været et fast indslag på Tønder Festival, og selvom der ikke bliver en festival i år, bliver publikum ikke snydt. Otte nyere nordiske folk- og rootsnavne spiller showcasekoncerter for internationale branchefolk og det altid veloplagte publikum i Tønder. Folk Spot Denmark er samarbejde mellem Tønder Festival og SPOT Festival. Målet med Folk Spot Denmark er at øge kendskabet til dansk folk- og rootsmusik i udlandet. Navnene de på otte bands/solister bliver offentliggjort senere.

Delgres (FR)

Delgres er opkaldt efter frihedshelten Louis Delgrès, der satte sig op mod den franske overmagt i Guadeloupe i Napoleonstiden. De musikalske friheder er en del af trioen, og stilen er blues, roots, New Orleans-beat og latin med Pascal Danaës’ guitar som det bærende element. Delgres’ seneste album er “4:00 AM” (2021). Delgres besøgte Tønder Festival i 2019.

Michael McGoldrick, John McCusker & John Doyle (SCO/IRL/ENG)

De tre verdensstjerner inden for den instrumentale keltiske musik har både sammen og i andre sammenhænge besøgt Tønder tidligere og er nu tilbage med musikalske lækkerier på topniveau. Michael McGoldrick var i sin tid med til at starte Flook og har spillet med Lúnasa, John McCusker har turneret med Bob Dylan og Mark Knopler, og John Doyle var sammen med Seamus Egan og Karan Casey kernen i irsk-amerikanske Solas.

Koncerten starter kl. 18.00 – døre 17.00

På grund af restriktioner skal billetter købes af minimum to stk. pr. ordre. Der er et begrænset antal billetter.

Billetpris: 450,- + gebyr

Har du brug for en ledsagerbillet kontakt da Tønder Festival på info@tf.dk. Der er et begrænset antal ledsagerbilletter!