The Rolling Stones’ Classics – koncert

The Rolling Stones’ Classics – koncert

oktober 9, 2021 Kl. 20:00

The Rolling Stones – It’s Only Rock ’N Roll, But We Like It

En hyldestkoncert for the Rolling Stones kan næsten ikke hedde andet. Koncerten er en storslået hyldest til ”The greatest rock band on earth”, fordi det i 2021 er tres år siden rullestenene satte stikket i forstærkeren første gang. De har spillet lige siden, uden hverken pauser, eller opløsning, kun med få udskiftninger. Senest desværre da trommeslageren Charlie Watts blev syg, og til sidst slap stikkerne.
Koncerten præsenterer en stjernerække af danske kunstnere fra den øverste hylde. De fire solister, Bjørn Fjæstad, Mathilde Falch, Bobo Moreno, Jimmy Jørgensen, turnerer sammen med et fantastisk band rundt i Danmark i oktober og november. Et stærkt hold der repræsenterer dansk rockmusik bredt.
Du skal høre rockklassikere som: ”Satisfaction”, Honky Tonk Woman”, ”Brown Sugar”, ”Paint It Black”, ”Jumpin’ Jack Flash”, ”She Comes In Colours”, men du får også smukke ballader som ”Angie”, ”You Can’t Always Get What You Want”, ”Ruby Tuesday” ”As Tears Go By”, og mange flere numre fra legendernes imponerende katalog af udødelige hits.

Blandt solisterne mærkes tydeligt den fælles begejstring for at kunne gå på scenen, hylde legenderne, og formidle den rå energi der er uløseligt forbundet med deres musik. Som en af dem siger: ”Rolling Stones har aldrig givet den som klassens pæne drenge, og det er helt afgjort en inspiration”.

Koncertens karismatiske solister:
Bjørn Fjæstad – Musiker, komponist, sanger og autodidakt skuespiller
Bobo Moreno – Debuterede i 1988. Bobo Moreno er kendt for legende, overskudsfyldt sang
Jimmy Jørgensen – Sanger, sangskriver og skuespiller
Mathilde Falch – Har siden 2009 turneret Danmark rundt både som solist, og med sit band

Knud Møller erstatter Tracii Guns
Indtil fredag den 24. september var den amerikanske guitarist Tracii Guns med i Rolling Stones Tribute bandet. Desværre havde han undladt at fortælle at hans danske arbejdstilladelse udløber om få dage. Med en uge til første koncert, skulle der findes en afløser.

Det er med stor tilfredshed at det er lykkedes at erstatte Tracii Guns med intet mindre end en af Danmarks bedste guitarister, Knud Møller. En musiker som uden store armbevægelser, lader guitarspillet tale for sig selv. Man er aldrig i tvivl om det høje niveau når Knud spiller. Han medvirker mange sammenhænge, men flest kender ham måske for det mangeårige samarbejde med Johnny Madsen.
Det er med stor fornøjelse vi byder Knud Møller velkommen i bandet.

Et backing band i absolut topklasse:
Kennet Lauridsen – guitar, kor, kapelmester
Søren Møller – tangenter