Noldes Nabos 50-års jubilæum – musikfest

Noldes Nabos 50-års jubilæum – musikfest

juni 11, 2022 Kl. 10:00

Pris: 300 kr

Noldes Nabo fylder 50 år i 2022, og det skal fejres med en kæmpe festdag i musikkens tegn

Dagen starter med rundstykker til de morgenfriske kl. 10.00 og med musikalsk indslag fra et lokal band. Herefter vil der være koncert med en perlerække af danske kunstnere som Hjalmer, Go Go Berlin, Mads Langelund, Oh Land og Kasper Buch & Band og det lokale band Bark.
Billetpris er kun kr. 300 for en hel dag med musik. Derudover lover vi hygge, lidt historie om Noldes Nabo og mulighed for at købe mad og kolde drikkevarer hele dagen
Vi glæder os til at se dig til et brag af et 50års jubilæums fest!

Dagens program

Rundstykker og blues musik til de morgenfriske kl. 10.00

Taler og lidt historie om Noldes Nabo gennem årerne ca.kl.11.00

Koncert – GoGo Berlin ca. kl. 13.00

Koncert – Mads Langelund ca. kl.15.00 (udendørs koncert)

Koncert – OH LAND ca. kl. 17.00

Koncert – Kasper Buch med band ca. kl. 19.00 (udendørs koncert)

Afslutnings koncert – HJALMER ca. kl. 22.00

Der tages forbehold for lidt ændringer i dagens program

Dem kan du opleve…

Hjalmer

Hjalmer debuterede i 2012 og siden da, er det rullet vandvittigt hurtigt for den ambitiøse og arbejdsomme herre, der har sunget sig ind i vores hjerter med både talent og karisma. I et univers af flygtige forelskelser, coming-of-age og refleksioner omkring både de lyse såvel som de mørke perioder, man som menneske går igennem i sit liv, rummer Hjalmers sange et hav af melodiøse historier.

Hjalmer har mere end 50 millioner streams i bagagen, og er manden bag stærke platinsælgende hits som “Kongespil”, “Hvis du går”, “Istedgade” m.fl. Når han træder ind på scenen, er den unge sangskriver for alvor i sit rette element. Således bliver han i anmelderland rost for sit nærvær og sit solide publikumstække – essentielle kvaliteter, som blandt andet har ført til en nominering i kategorien ‘Årets nye danske livenavn’ til Danish Music Awards, prisen for ‘Årets nye navn til Zulu Awards og hele fem Gaffa-priser. I 2021 var Hjalmer en af syv medvirkende kunstnere i TV2-successen “Toppen af Poppen”, hvor han endnu engang stjal hjerter rundt omkring i Danmarks stuer.

Go Go Berlin

Det alternative indie rock ensemble Go Go Berlin er efterhånden et velkendt navn herhjemme med et velfortjent renommé som et af de mest hårdtarbejdende og intense live acts på den danske scene. Ikke nok med det, så har bandet også skabt sig et solidt omdømme i udlandet gennem flere års ustoppelig tour aktivitet i lande som Tyskland, Schweiz, Østrig, Holland, Belgien, USA, Indien og Kina. I september 2019 præsenterede Go Go Berlin et musikalsk hamskifte på albummet ”The Ocean”, der viste en mørkere, mere elektronisk og ”clubbet” version af bandet. Albummet blev belønnet med en fem stjernes anmeldelse i Gaffa og 4 singler i rotation på DR P4 og P6.
Bandet har  brugt tiden under Covid-19 lockdown på at indspille og udgive EP’en: ”Lyfe” der medførte 2 singler i rotation på DR P4.

Mads Langelund

Gør-det-selv-manden Mads Langelund; Sanger, sangskriver og filmskuespiller fra Tønder. Siden Mads’ første sang-udgivelse “Fool’s Paradise,” (2018) er der sket meget for den nu 26 årige sønderjyde.
Efter to internationale udgivelser på engelsk, udgav han I efteråret 2019 en ep ved navn ‘Rampelys,’ som han selv producerede og indspillede hjemme på sit barndomsværelse. Ep’en fik en del opmærksomhed og DR’s radio kanaler var flittige til at spille sangene fra pladen. Hans seneste udgivelse ‘2009,’ gik viralt i Tønder Kommune på Facebook bl.a. også pga. musik videoen der hørte med, som Langelund selv skrev, instruerede, filmede & klippede. ‘Do-It-Yourself- metoden har altid været et mantra.
Mads Langelund laver Pop/rock musik som stikker et spadestik dybere – Universet og hans tekster kredser om spørgsmål til tilværelsen, om ikke at tage livet for givet, kærlighed & nostalgi.

Oh Land

Det blev en ødelagt balletkarriere, der brolagde musikervejen for Nanna Øland Fabricius. Hun var ellers godt i gang med at skabe sig en karriere på teatret, da en rygskade satte en brat stopper for dansen – men kan man ikke danse, kan man vel lave musikken! Og med dét var musikeren Oh Land en realitet.
Som 22-årig skrev og producerede hun debutalbummet ’Fauna’ i 2008. Sidenhen har hun føjet yderligere tre albums til cv’et ’Oh Land’ (2011), ’Wish Bone’ (2013) og ’Earth Sick’ (2014). I maj 2019 var hun atter pladeaktuel, da hendes femte studiealbum ’Family Tree’ udkom.

Kasper Buch

Kasper Buch & Band er allerede blevet budt op på de ind- og udlandske scener, det overrasker ikke de fleste at Tønder festival har haft stor indflydelse på Kasper’s opvækst da han selv stammer fra Tønder. Kasper har udgivet ialt 8 singler og 3 hele albums med sin forhenværende gruppe, Southern Sound.
En del omtale i aviser, DR P4, DR P5, Globus Guld, det tidligere Radio 24/7 og Radio LOUD, har lagt noget af vejen for at musikken har kunne finde vej ud til mange af Kasper’s lyttere og følgere den dag i dag.
Med lidt over 100 koncerter fordelt i hele landet, er Kasper Buch og bandet idag et velkendt navn på den danske musikscene. Kasper debuterede blandt andet på Færøerne for første gang i 2020.
I 2019 modtog Kasper Buch, Noldes Nabo’s musiklegat for sin musikalske præstation.

Bark

Bark er et elektrisk bluesband, der hylder de gamle mestre. Håndspillet blues med bassist og sanger Ole Barkentin i centrum.