Jeg strikker, derfor er jeg! – foredrag

Jeg strikker, derfor er jeg! – foredrag

oktober 27, 2023 Kl. 20:00

Foredrag med Ane Cortzen og Marie Koch

“Jeg Strikker, Derfor er Jeg!” Det er titlen på den doktorafhandling, som Marie Koch har skrevet, og som handler om strik og identitet. Lyder det kedeligt? Så bare vent til det hele bliver krydret med arkitekt, tv-vært og moderator Ane Cortzen – der i øvrigt til efteråret er aktuel i DR2-programmet ”Huse med hemmeligheder”.

De to damer folder i fællesskab temaet ud på scenen! Det kommer til at handle om guerilla-strik, strik som graffiti og byaktivistsprog og meget, meget mere! Der bliver både plads til sjove anekdoter og masser af vitaminer til strikkehjernen, når Marie Koch deler ud af sin viden.

Kom med til en helt anderledes og super hyggelig aften i Schweizerhalle – Tønder Kulturhus. Vi serverer selvfølgelig et glas lokalt producerede bobler til, ligesom lokale gin-destillerier byder på smagsprøver og Maskegin efter arrangementet.

OBS: Billetten er kun gyldig med partout- eller dagsbillet til Masker i Marsken

Om Masker i Marsken:

Danmarks nye strikkefestival, Masker i Marsken, blev afholdt for første gang i oktober 2022.

Omdrejningspunktet for festivalen er Masker, Marsk og Mindfulness – og under strikkefestivalen festivalen kan du besøge skønne kulturhistoriske bygninger, høre foredrag, deltage i workshops og blive dygtigere til at strikke. Under festivalen kan du også besøge kreative bazarområder med garnproducenter, strikkedesignere, det flotteste håndfarvede garn og arbejdende værksteder.

Masker i Marsken er både for nystrikkere og mere erfarne strikkere – og du kan roligt tage din ikke-strikkende partner eller veninde med, der bliver mange gode aktiviteter og oplevelser i løbet af weekenden.

Læs mere om Masker i Marsken og bestil billetter til festivalens øvrige arrangementer her:

www.maskerimarsken.dk