Genforeningen LIVE – TV-Syd talkshow

Genforeningen LIVE – TV-Syd talkshow

maj 11, 2020 Kl. 19:30

Pris: Gratis kr.

UDSAT TIL 2021: vi arbejder på en ny dato – billetter gælder til ny dato.

TV SYD markerer 100-året for Genforeningen med live-arrangementer i hele Syd- og Sønderjylland. Det er gratis at deltage.

Mandag 11. maj er vi i Tønder Kulturhus (Schweizerhalle), og du er meget velkommen.

Kom og oplev journalistik fra scenekanten, når TV SYD vækker genforeningen til live i et underholdende talkshow.

Vært Søren Vesterby inviterer spændende mennesker på scenen til et væld af historier tilsat video på storskærm, musik og skuespil.

En tur gennem grænsebyen Tinglev, der både har en børnehave og en ”Kindergarten”, en skole og en ”Schule”. Byen bliver derfor kaldt ”Den Delte By”. Tinglev var, i lighed med Tønder, Aabenraa og Sønderborg, en af de få byer i Sønderjylland, hvor et flertal under afstemningen ønskede at forblive tyske.

Dette talkshow tager fat i gnidningerne mellem to folkeslag, der lever side om side og debatterer, hvad det tyske og det danske mindretal kan den dag i dag.

Hør f.eks. historien om nationale tvangsfjernelser, som fandt sted i en periode under den tyske tid. Blandt andet fik en dansk kvinde tvangsfjernet sine ti børn med den begrundelse, at hun var for dansk. Børnene blev afleveret til en tysk familie.

Dét og meget mere på en aften i godt selskab.

Vi glæder os til at se dig!