Endnu en sang om kærlighed – teater

november 15, 2020 Kl. 19:30

Endnu en sang om kærlighed – teater

november 15, 2020 Kl. 19:30

Tønder Amatørscene måtte droppe årets revy, men gør nu klar til at indtage scenen med en nyskabelse. Musik-teaterforestillingen “Endnu en sang om kærlighed…” med 20 danske sange som omdrejningspunkt får premiere den 13. november.

– Vi tager livtag med kærligheden. Det er en musikteaterforestilling uden replikker, men hvor sange overlapper hinanden og så foregår der noget spil, der gerne skulle fortælle en historie, forklarer formanden for Tønder Amatørscene, Tommy Juhl.

Helt konkret er scenen sat i et cafémiljø.

– Her møder vi forskellige mennesker, der hver især fortæller deres historie om mødet med kærligheden. Heldigvis er der skrevet rigtig mange sange om kærligheden, og det har faktisk været svært at vælge fra, så vi til sidst er landet på omkring 20, lyder det fra Tommy Juhl.

Syv på scenen

I “Endnu en sang om kærlighed…” møder publikum ikke kun 20 sange, men også syv af amatørscenens faste skuespillere samt ikke mindst teaterforeningens faste husorkester.

Forestillingen har været undervejs i et par måneder, og den kommende tid vil gå med at få de udvalgte sange til at gå op i den højere teatermusikalske enhed, amatørscenen går efter.

Det er et helt nyt koncept, og for os en helt ny måde at arbejde på. Det er faktisk lidt af et eksperiment, siger Tommy Juhl.

Danske sange

De udvalgte sange er alle skrevet på dansk og præsenteret af danske kunstnere. Repertoiret spænder vidt, både i tid og genre, alt fra folkeviser, over jazz til rock og pop.

– Der er dog flest af nyere dato, lige fra Barbara Moleko til Kim Larsen og Tue West, røber Tommy Juhl.

COVID-19 retningslinjer: Vi sørger for masser af håndsprit og for at publikum sidder med behørig afstand. Husk mundbind, når du skal i baren eller på toilettet. Hvis du har glemt dit mundbind, kan det købes i baren. Du kan nyde showet uden mundbind, når du sidder på din plads 🙂