Modern World – koncert

Modern World – koncert

februar 24 Kl. 21:00

Pris: Gratis kr

Med udgangspunkt i hollandske Anouks musikalske univers er der skruet op for rocken i bandet Modern World

Orkesteret bevæger sig rundt i nutiden med fast greb om fortiden. Vejen til den moderne verden har rødder i 60’ernes rock’n roll, 70’ernes dansemusik, 80’ernes funk og heavy metal, 90’ernes blues og beachparties. Bandets medlemmer har kort sagt været vidt omkring i deres jagt på det perfekte repertoire.

Hvem er Modern World?

Hvordan beskriver man bedst lyden af Modern World? Måske som en v8 motor, godt gemt i et gammelt folkevognsrugbrød. Den lyder fantastisk i stille tomgang, og man aner det brøl af et overskud, som gemmer sig under motorhjelmen. Lad ikke indregistreringsattesten snyde dig – her har du en rutineret hot-rod, som ligger solidt i svinget – med stilsikkert vejgreb.

Modern World er på mange måder et modent band, bestående af garvede og landevej-galvaniserede musikere, som virkeligt kan deres kram, men orkesteret er også ungdommelig spilleglæde og musikalsk legelyst, som i den grad går op i en højere enhed, når “de gamle drenge” giver den gas og den karismatiske forsangerinde og fænomenale femme fatale, Karen K., sætter sig veloplagt i førersædet, hvor hun med både elegance, lethed og rå kraftudfoldelse fraserende manøvrer de farlige kurver.

Energien og pulsen er høj, hvilket kan ses og mærkes. Bandets begejstring tager dig med ud over scenekanten og inviterer dig med på en musikalsk rejse, hvor du både kan få luftet stemmebåndet, løsnet slipset, blæst lungerne igennem, og ikke mindst motioneret støddæmperne.

Repertoiret spænder over Anouk, Alanis Morissette, Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam og Eric Clapton m.fl. – alt sammen leveret med en ny-klassisk sound, der på én gang klinger velkendt og samtidig er bandets helt egen, med et islæt af grunge-rock lyd.

Er du klar på at trykke den af med a´ pedal til a´ metal? Modern World maler byen Ferrari-rød, giver det populærmusikalske bagkatalog baghjul, og leverer med garanti bundgas og dækrøg.

Medlemmer: Karen Kirkholm (vokal), Bo Bramming (keys/guitar/vokal), Claus Hasselriis (guitar), Henning Mohyla (bas), Henning Rossen (trommer)

OBS: Det er ikke nødvendigt at tilmelde sig koncerten på forhånd. Dørene åbner kl. 20.00.