Sønderjyllands Symfoniorkester – koncert

januar 25 Kl. 19:30

Pris: 50 – 175 kr

Fra blæsernes verden

Med udgangspunkt i Sønderjyllands Symfoniorkesters blæserkorps vil man her komme tæt på blæserne og opleve deres forskellige og egenartede klange på deres helt egne præmisser i et varieret program sammensat og dirigeret af David Walter.

David Walter er født i Paris i 1958 og har formet sig sin helt egen unikke vej i den klassiske musik. Efter afsluttende obostudier med en førstepris fra Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris skabte han sig hurtigt et navn – også udenfor Frankrigs grænser ved at vinde ikke mindre end fem internationale obokonkurrencer på kort tid: Ancona, Prague, Munich, Beograd og Geneve. Trods sine enestående solistiske færdigheder valgte han efterfølgende ikke at forfølge en solistkarriere, men foretrak livet som kammermusiker og underviser. Blandt hans mange dygtige elever er Sønderjyllands Symfoniorkesters egen solo-oboist Simona Sindrestean.

Dirigent: David Walter

M. de Falla: El amor brujo

D. Sjostakovich: Jazz suite (4 movements)

M. Mussorgskij: Udstillingsbilleder