Robin Hood – teater

Pris: 125 – 200 kr

Robin Hood fra Folketeatret kommer til Tønder

OBS: forestillingen er rykket fra kl. 17 til kl. 17:30

Årets familieforestilling fra Folketeatret er en livlig og humoristisk version af den kendte fortælling om Robin Hood og hans bande, som huserer i Sherwoodskoven og stjæler fra de rige for at give til de fattige.

Der er både eventyr, romantik, slåskampe og en ærlig harme over social ulighed på spil i Robin Hood og mange af de elskede figurer og scener, som vi husker, fra bl.a. Disneys tegnefilm, er også med: Den ikke helt så fromme Broder Tuck, den stærke Lille John, som er mester i stokkekamp, Sheriffen af Nottingham, som aldrig har held med at fange Robin, den grådige Prins John, som misbruger sit job som vikar for sin bror, Kong Richard, og ikke mindst Lady Marian, hvis hjerte Robin Hood vinder i en bueskydningskonkurrence.

Men ikke alt er ved det gamle, for kvinderne omkring denne kække bande af drenge slår mindst lige så godt fra sig som drengene, som de er overlegne i både kløgt, mod og bueskydning. Det er også kvinderne, der spiller en afgørende rolle, da Robin Hoods sans for livets uretfærdighed vækkes. Vi oplever Robins udvikling fra ubekymret drengerøv til bevidst, ung mand, der tager ansvar for at ændre samfundets uretfærdigheder. Hvis vi ikke hjælper hinanden, er vi ilde stedt.

Vi kender historien, men denne Robin Hood overrasker med en befriende, humoristisk og musikalsk teaterleg og spilles af et stjernecast anført af Christopher Læssø som Robin Hood og Emilie Rasmussen som Lady Marian.

På + Bag scenen

Medvirkende: Christopher Læssø, Emilie Rasmussen, Jesper Riefensthal, Josefine Tvermoes, Mathias Sprogøe Fletting, Morten Christensen, Jon Lange, Magnus Bruun

Dramatiker: Ken Ludwig

Instruktion: Frede Gulbrandsen

Scenografi: Julie Forchhammer

Oversættelse: Henrik Lykkegaard

Koreografi: Sofie Akerø

Kampkoreografi: Søren Poppel

Komponist og musikere: Jullie Hjetland, Kirstine Lindemann, Hans Find Møller

Varighed: ca. 2 timer og 10 minutter inkl. pause.