LIET International – Showcase

LIET International – Showcase

maj 11, 2022 Kl. 19:30

Pris: Gratis

D. 13. maj 2022 er det LIET INTERNATIONAL (europæisk melodi grand prix for regional og mindretalssprog) der løber af stablen i Tønder/Tondern. 13 bands fra hele Europa performer deres sange på deres pågældende regional eller mindretalssprog. Det lover at blive en fremragende og varierende koncertaften, hvor den kulturelle, musikalske og sproglige mangfoldighed i Europa hyldes. En fest for Europa, en fest for mangfoldigheden.

Som optakt til LIET INTERNATIONAL arrangerer Bund Deutscher Nordschleswiger og folkBALTICA i fællesskab en showcase koncert med 6-7 af de bands, der deltager i MGPen. På denne aften med musik fra forskellige genrer kan man få indblik i, hvad der venter én to dage senere til MGP-showet. Publikummet kan se frem til en medrivende, afvekslingsrig aften med dejlig musik og eksotiske sprog. En musikalsk og sproglig rejse gennem Europa.

Det er gratis at deltage. Tilmelding er ikke et krav.