LIET International – Sangkonkurrence

Pris: 75 – 150 kr

LIET International 2022 besøger Tønder

UDSOLGT

Efter to koronarelaterede aflysninger i 2020 og 2021 afholdes den europæiske sangkonkurrence for mindretalssprog LIET International den 13. maj 2022 i Tønder. Værten er det tyske mindretal i Sønderjylland, der organiserer begivenheden sammen med Sydslesvigsk Forening og Friisk Foriining.
Sangkonkurrencen for regionale sprog og mindretalssprog LIET International er et vestfrisisk initiativ og blev afholdt første gang i Ljouwert/Leeuwarden i 2002. Festivalen har rejst over hele Europa siden 2006 – siden 2008 med støtte fra Europarådet. LIET International er en af de største begivenheder til fremme af mindretalssprog. I 2018 fandt LIET International sted i Ljouwert/Leeuwarden i det nordlige Holland.
13 bands deltager i LIET International 2022. Ansøgningsprocessen startede i slutningen af maj 2021, og deltagerne blev udvalgt af en jury i efteråret. Konkurrencen afholdes i den charmerende Schweizerhalle – Tønder Kulturhus i idylliske Tønder, der selvfølgeligt er kendt for den årlige Tønder Festival, en af de mest berømte festivaler i Europa for traditionel og moderne folkemusik.

Deltagere

Adri de Boer / Bliuw mar by my / Frisian (NL)

Billy Fumey / U Port Titi / Francoprovencal (F)

Carolina Rubirosa / O teu camiñar / Galician (E)