Tønder Festival Circle: Kira Skov sings Billie Holiday // Dylan Leblanc

august 29, 2021 Kl. 19:30

Tønder Festival Circle: Kira Skov sings Billie Holiday // Dylan Leblanc

august 29, 2021 Kl. 19:30

Tønder Festival Circle præsenterer: koncertrække på Schweizerhalle – Tønder Kulturhus. Vær med til at slå ring om Tønder Festival i perioden 20. – 29. august.

Aftenens program består af Kira Skov sings Billie Holiday og Dylan LeBlanc.

Kira Sings Billie Holiday (DK)

Sangerinden Kira Skov har med både kunstnerisk integritet og nysgerrighed bevæget sig fra rocken over jazzen til en afdæmpet singer-songwriter-genre. Hendes seneste album er Spirit Tree” (maj 2021), hvor blandt andre Bonnie “Prince” Billy og Mark Lanegan medvirker. Kira Skov tager også gerne turen tilbage til både rocken og jazzen. Denne koncert fokuserer på det sidste, nemlig med udgangspunkt i Kira Skovs anmelderroste album “Memories of Days Gone By” fra 2011, som er en hyldest til legenden Billie Holiday.

Dylan LeBlanc (USA)

31-årige Dylan LeBlanc har opbygget et solidt ry som kunstner og sangskriver med sin lyse stemme og melodiske tæft i den rockede afdeling af americana-genren. Han begyndte ret tidligt at spille musik og skrive sange og udgav debutalbummet “Pauper Field” i 2010. Både dette og de efterfølgende album fik gode anmeldelser. Dylan LeBlancs seneste udgivelse er EP’en “Pastimes” (juni 2021). Dylan LeBlanc spiller solo i Tønder.

Koncerten starter kl. 19.30 – døre 18.30

På grund af restriktioner skal billetter købes af minimum to stk. pr. ordre. Der er et begrænset antal billetter.

Billetpris: 450,- + gebyr

Har du brug for en ledsagerbillet kontakt da Tønder Festival på info@tf.dk. Der er et begrænset antal ledsagerbilletter!