Tønder Festival Circle: Folk Spot // Niels Hausgaard // The Deep Dark Woods

Tønder Festival Circle: Folk Spot // Niels Hausgaard // The Deep Dark Woods

august 28, 2021 Kl. 18:00

Pris: 450 – 1250 kr

Tønder Festival Circle præsenterer: koncertrække på Schweizerhalle – Tønder Kulturhus. Vær med til at slå ring om Tønder Festival i perioden 20. – 29. august.

ALMINDELIGE BILLETTER UDSOLGT – KUN VIP-BILLETTER TILBAGE

Aftenens program består af Folk Spot, Niels Hausgaard og The Deep Dark Woods

Folk Spot Denmark 2021 (DK)

Folk Spot Danmark har siden 2012 været et fast indslag på Tønder Festival, og selvom der ikke bliver en festival i år, bliver publikum ikke snydt. Otte nyere nordiske folk- og rootsnavne spiller showcasekoncerter for internationale branchefolk og det altid veloplagte publikum i Tønder. Folk Spot Denmark er samarbejde mellem Tønder Festival og SPOT Festival. Målet med Folk Spot Denmark er at øge kendskabet til dansk folk- og rootsmusik i udlandet. Navnene de på otte bands/solister bliver offentliggjort senere.

Niels Hausgaard (DK)

Den danske poet, satiriker, sangskriver, debattør og entertainer har præget Tønder Festival siden 70’erne. Niels Hausgaard er en ener og formår at række ud til et meget stort publikum. Niels Hausgaards koncerter er aldrig ens, og han giver sig selv god plads til improvisation og til at arbejde sammen med publikum. Tilstrømningen til hans koncerter understreger, at publikum har stor lyst til at opleve ham på slap line på scenen. En scene, han har stået på siden 1972.

The Deep Dark Woods (CAN)

De besøgte Tønder Festival i 2012, og der er god grund til at glæde sig til et gensyn med det canadiske band The Deep Dark Woods. Med sangeren og guitaristen Ryan Boldt i front bevæger The Deep Dark Woods sig i originale sange med stor respekt for håndværk, historiefortælling og traditioner og med referencer til keltiske folkesange og amerikansk countryblues. Seneste album er “Changing Faces” fra maj 2021.

Koncerten starter kl. 18.00 – døre 17.00

På grund af restriktioner skal billetter købes af minimum to stk. pr. ordre. Der er et begrænset antal billetter.

Billetpris: 450,- + gebyr

Eksklusivt VIP arrangement
Tønder Kommune står bag et VIP-arrangement. Det finder sted lørdag 28. august kl. 16.00 på Tønder Rådhus.  Arrangementet slutter kl. 19:45, hvorefter deltagerne køres i bus ud til Schweizerhalle til aftenens koncert med Niels Hausgaard og The Deep Dark Woods, som begynder 20.30. Borgmester Henrik Frandsen og frue er værter ved arrangementet på Tønder Rådhus, hvor der vil være eksklusiv ginsmagning ved det lokale destilleri Brinksgaard, buffet fra Café Victoria samt en musikalsk overraskelse. Der er begrænset antal billetter til det særlige VIP-arrangement.

Billetpris: 1250,- + gebyr