Tønder Festival Circle: Sharon Shannon // Blum, Haugaard og Tallroth

august 20, 2021 Kl. 19:30

Tønder Festival Circle: Sharon Shannon // Blum, Haugaard og Tallroth

august 20, 2021 Kl. 19:30

Tønder Festival Circle præsenterer: koncertrække på Schweizerhalle – Tønder Kulturhus.
Vær med til at slå ring om Tønder Festival i perioden 20. – 29. august.

Aftenens program består af Sharon Shannon og Fara.

Sharon Shannon (IRL)

Irland har meget at være stolt af, og Sharon Shannon er afgjort et af de navne, der gør den traditionelle irske musik ære. Sharon Shannon, årgang 1968, er kendt som en særdeles glimrende accordion-spiller og violinist. I 1989 kom hun med i gruppen The Waterboys, og i 1991 udgav hun soloalbummet ”Sharon Shannon”. Et album, der endte med at blive det bedst sælgende album med traditionel irsk musik udgivet i Irland. Seneste album er ”The Reckoning” fra 2020.

Helene Blum & Harald Haugaard med Roger Tallroth (DK, S)

Sangeren Helene Blum og violinisten Harald Haugaard har etableret sig som nogle af de fineste fortolkere og fornyere af den danske musiktradition og levendegør kulturarven på højt kunstnerisk niveau. Blum & Haugaard har inviteret den svenske guitarist, komponist og producer Roger Tallroth med til koncerten. Tallroth har udover sit banebrydende virke med trioen Väsen arbejdet med talrige nordiske og internationale stjernemusikere.

Koncerten starter kl. 19.30 – døre 18.30

På grund af restriktioner skal billetter købes af minimum to stk. pr. ordre. Dette så vi kan lukke så mange ind som muligt.

Har du brug for en ledsagerbillet kontakt da Tønder Festival på info@tf.dk. Der er et begrænset antal ledsagerbilletter!