Fairport Convention – Koncert

november 3, 2021 Kl. 20:00

Fairport Convention – Koncert

november 3, 2021 Kl. 20:00

AFLYST – grundet aflysning af turné.

Vi har modtaget følgende besked fra bandets management angående aflysningen:

Det er med stor beklagelse må vi meddele at Fairport Convention har aflyst deres koncertturné i oktober 2021.
Bandet begrunder aflysningen med besværlige og uklare rejse-, told- og karantæneregler som følge af Brexit og at Dave Pegg, bosat i Frankrig, skal opholde sig
14 dage i UK efter hjemkomst fra Danmark, før han kan rejse hjem til Frankrig.
Samtidig har bandet, efter nøje overvejelse, meddelt at Fairport ikke længere vil være til rådighed for koncert-turneér men kun til enkeltstående koncerter på festivaler og lign.

_____________________________________________________________________________

Koncert med legendarisk folk/rock-band

Selv efter 53 år på farten er Fairport Convention’s passion for live-optræden stadig den samme.
Fairport Convention blev dannet tilbage i 1967 og var igennem 70’erne indbegrebet af engelsk folk/rock. Det var vel nærmest dem, der opfandt den genre, hvor keltisk og britisk musiktradition smeltes sammen med moderne rockmusik.
Bandets store gennembrud kom i 1969 med albummet Liege & Lief, hvor gruppen, der dengang også talte violinisten Dave Swarbrick, guitaristen Richard Thompson og sangerinden Sandy Denny, skabte den ultimative folk/rock plade.
Grundstammen i orkestret er de to oprindelige medlemmer Simon Nicol og Dave Pegg, der suppleres af de to violinister, Chris Leslie og Rick Sanders – samt den tidligere Cat Stevens trommeslager, Gerry Conway.

___________________________________________________________________________________________

COVID-19 retningslinjer: Vi sørger for masser af håndsprit og for at publikum sidder med behørig afstand. Husk mundbind, når du skal i baren eller på toilettet. Hvis du har glemt dit mundbind, kan det købes i baren. Du kan nyde showet uden mundbind, når du sidder på din plads.
Vores gæster skal medbringe gyldigt coronapas på telefon, tablet eller udprintet. Coronapas tjekkes af personale ved ankomst til huset.
Børn under 15 skal ikke fremvise coronapas. Børn under 12 skal ikke bære mundbind.