Kulturmøde – Livestream fra Schweizerhalle

Kulturmøde – Livestream fra Schweizerhalle

august 21, 2020 Kl. 15:00 - 16:00

Åbent hus

Bogens magi og kulturpolitikkens potentiale

Fredag 21.08 fra kl. 15.00 til 16.00 skaber vi en kulturmødedebat hvor vi bl.a. har inviteret Morten Hesseldahl, Merete Pryds Helle, Thomas Illum Hansen, ivrige læsere og kulturbrugere, samt politikere fra folketing og byråd til debat kulturpolitikkens potentiale og læsningens magi, med Clement Kjærsgaard som moderator på scenen og en online moderator, der fanger publikums kommentarer fra de lokale arrangementer.

Debatten foregår fysisk i København. Vi livestreamer debatten i Schweizerhalle. I kan som publikum kan således overvære hele debatten, deltage online og efterfølgende diskutere, hvordan man bruger bogen og kulturen lokalt.

Paneldebat

Corona-pandemien viste os, at kunsten og kulturen samler danskerne i en krisetid. Men skal vi rammes af verdensomspændende pandemier og karantæner, før vi genopdager bøgerne, synger fællessang og hører statsministeren fremhæve kulturens potentiale? Med udgangspunkt i bogens magi, den nationale læselyst og bibliotekernes rolle diskuterer panelet, hvor Danmarks samlede nationale kulturpolitik blev af.

Præsenteres i samarbejde med Danmarks Biblioteksforening.

Vært: Clement Kjersgaard

Deltagere:
Morten Hesseldahl, adm. direktør Gyldendal
Merete Pryds Helle, forfatter
Thomas Illum Hansen, forskningschef Professionshøjskolen

Tønder Bibliotek er vært og vil servere vin til arrangementet.