Sinne Eeg Duo

Sinne Eeg Duo

februar 19, 2020 Kl. 20:00

Pris: 120 kr.

Den danske jazzsanger, Sinne Eeg, har inviteret den amerikanske guitarist, Peter Sprague, til en koncertrække i Danmark. Både Eeg og Sprague er på et teknisk og musikalk niveau, hvor stort set alt kan lade sig gøre. Man vil derfor opleve en musikalsk legeplads uden grænser, hvor alt kan ske. Man kan se frem til en jazzkoncert på internationalt topniveau!

De to musikeres samarbejde tog sin begyndelse under et af Sinne Eegs første ophold i USA. Siden da har de ofte optrådt sammen under Sinne Eegs mange tournéer i USA. Det er nu første gang, at de to musikere spiller sammen i Danmark.

Peter Sprague er måske ikke kendt af så mange herhjemme, men ikke desto mindre har han indspillet og tourneretmed en række af jazzens største ikoner, her iblandt Chic Corea, Dianne Reeves, Sergio Mendez, Hubert Laws og David Benoit. Ud over at besidde en stor musikalitet, har Peter Sprague et teknisk niveau, som er de færreste forundt. Hans musikalske inspiration udspringer ikke af nogen bestemt musikalsk genre. Selv nævner han guitaristerne Pat Metheny og Jimi Hendricks som nogle af sine største helte, og han har spillet alt fra pop og latin til jazz og klassisk.

Sinne Eeg har med årene cementeret sin position som en af ikke bare Danmarks men også en af Europas største jazzsangere. Med hyppige tourneer og udgivelser i bl.a. USA, Frankrig, Kina og Japan har hun stor og støt stigende fanskare, også udenfor Danmarks grænser. Hun høster således flotte anmeldelser i bl.a. Downbeat og The Guardian. Sinne Eeg har i Danmark høstet mange anerkendelser, bl.a. Ben Webster Prisen, DR Jazz Prisen, Jazz Special: ”Årets Udgivelse”, 4 x Danish Music Award, Holstebro Kommunes Musikpris samt Dronning Ingrids Hæderslegat.