Anne Dorte Michelsen – solo

september 4, 2019 Kl. 19:30

Anne Dorte Michelsen – solo

september 4, 2019 Kl. 19:30

”Sig du ka’ li’ mig..” sang Anne Dorte Michelsen i Tøsedrengene i ’81 og oplevede pludseligt at gå fra at være en stille pige fra Århus til at være landskendt sangerinde. Tøsedrengene udgav seks albums og herefter begyndte en succesfuld solokarriere med hits som ”Jeg har lagt mine våben for dig” og ”Bruge og bruges”. Anne Dorte Michelsen har sat sit helt personlige præg på dansk musikliv i flere årtier og er en af Danmarks kendteste kvindelige sangere og sangskrivere.

I one-woman showet ’Kerneydelser’ graver Anne Dorte Michelsen dybt i sit omfattende katalog af sange om alt fra husarbejde til nationaløkonomi, ensomhed, fællesskab, kærlighedslykke og kærestesorg.
Helt alene på scenen med guitar, klaver, computer og strygebræt (!), synger og spiller hun en lang række af sine største pophits, smukkeste sange og sjoveste schlagere. Familielivet får en omgang med gulvskrubben, husarbejdet adles, kærligheden vinder, helte og heltinder bliver udråbt og kåret, og selv boligboblen får lov at sige sin ærlige mening!
Indimellem fortæller Michelsen underholdende og overraskende historier fra det liv, der ligger bag tilblivelsen af de kendte sange, og anekdoter sine mange år i musikbranchen.

Du vil sikkert kunne synge med på Jeg har lagt mine våben, Ud under åben himmel, Før eller siden, En lykkelig familie, Jeg vil ha’ en handyman, Bruge og bruges, Der er altid noget at gøre for en husmor, eller nogle af de andre kendte sange, som Anne Dorte Michelsen har skrevet.

Siddepladser – unummererede.