Folk Baltica skolekoncert – udsolgt

april 24, 2018 Kl. 09:30

Folk Baltica skolekoncert – udsolgt

april 24, 2018 Kl. 09:30

Når tusinde børnefødder stamper i gulvet og begejstrede børnehænder klapper i takt til musikken, så kan der kun være tale om en folkBALTICA skolekoncert. I samarbejde med Sydslesvigsk Forening og Sydslesvigs danske Ungdomsforeninger begiver festivalen sig hvert år ud på en rejse igennem regionen for at gøre børn fra 1.-3. klasse fortrolige med den folkmusik, der er typisk for regionen. Sidste år vækkede Svøbsk begejstring hos både store og små til skolekoncerten. I deres musik mærker man deres kærlighed og dybe rodfæste i de nordiske traditioner. Resultatet er smuk folkmusik, der er virtuos, medrivende og tidløs. Koncertens anden solist, Albin Paulus, er vokset op i en østrigsk familie i Tyskland, er multiinstrumentalist og spiller derfor både sækkepibe, klarinet, jødeharpe, fløjte og han kan også jodle. Han kaster sig med stor begejstring over alt det, som er skævt, ualmindeligt og fuldstændig undervurderet. Hans mission er at afsløre klicheer og på den måde fortrylle sit publikum!

Der spilles koncerter i Flensborg og i Tønder i samarbejde med Bund Deutscher Nordschleswiger og Tønder Kommune.

For indbudte skoleklasser.