AFLYST PGA SYGDOM – Forladte steder – nye eventyr

AFLYST PGA SYGDOM – Forladte steder – nye eventyr

marts 12, 2018 Kl. 19:00

AFLYST PGA SYGDOM – AFLYST PGA SYGDOM – AFLYST PGA SYGDOM

Billetter refunderes aftomatisk. Oplever du problemer kan du kontakte service@billetten.dk. Husk, der kan gå et par dage, inden pengene er på din konto.

Et forladt kraftværk i Ungarn, en flykirkegård i Arizona og en lukket tivolipark i Japan er noget af det Jan Elhøj og Morten Kirckhoff har besøgt på deres rejser til forladte steder.

I 8 år har Jan Elhøj og Morten Kirckhoff rejst rundt i verden og dokumenteret mere end 1000 forladte steder. Alt fra kirker, hospitaler, fabrikker og forladte huse, som står tilbage, og vidner om den tid hvor stederne stadig var funktionelle. Stederne har stået forladt i op til 15-20 år.

Deres foredrag er en visuel rejse ud til nogle af disse steder. Men også et indblik i fascinationen bag fænomenet og hvordan de bliver draget af stederne. Steder som står som monumenter om en tid der var en gang, og hvor historierne stadig hænger i lokalerne.

De må ofte trænge ind om natten. Sove derinde. Nogle gange bliver de opdaget. Andre gange leger de katten efter musen med vagterne. Risky business, når man tænker på at de befinder sig i
Rusland, Indien, Albanien, Japan, Belgien, Svalbard og Lolland…

Måske har du set programmerne Alt Forladt på DR2 eller har læst en af ”Abandoned” bøgerne, der nu er udkommet i 4 bind? Det er ret fascinerende og også lidt uhygggeligt.

Elhøj og Kirckhoff deler ved foredraget ud af deres rejseoplevelser i smukke og utrolige billeder, hvor de ofte er de eneste som får mulighed for at opleve disse steder, inden de forgår for evigt.